Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0543106   Formació i Orientació Laboral (FOL), un mòdul divertit
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   54AO Formació i Orientació Laboral (FOL), un mòdul divertit
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs es presenten i treballen eines i recursos per tal de poder programar la classe de Formació i Orientació Laboral d'una forma més atractiva.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Aquesta part de teoria és el més amigable possible per a enriquir més al participant, després, per comprovar que ho ha llegit, mirat o escolta i sobretot, que ho ha entès, hi ha una activitat relacionada amb la part teòrica, potser una activitat d’expressió escrita on expressi l’opinió al respecte, o una imatge que resumeixi el que ha llegit i ho justifiqui, etc.
La formació és a distància i asincrònica.
Farem difusió a la nostra pàgina web
https://aprenonline.org/cursos/054-formacio-i-orientacio-laboral-fol-un-modul-divertit/
i també enviarem missatges a professorat, mestres i centres educatius.
  
Objectius   Objectiu principal:
Adquirir recursos i eines per a poder oferir classes més enriquidores i plenes.

Objectius específics
Treballs filmets de la xarxa sobre temes de FOL. (sobre entrevistes, elaboració de (CV,...)
Aprendre a partir pel·lícules comercials; Flor del desiertos, Los Santos Inocentes, El pago justo, 14 Km, Norma Rae, La fuente de las mujeres, Philadelphia, La Cuadrilla, En tierra de hombres, la suerte dormida, Silkwood…
Utilitzar aplicacions del mòbil a les classes de FOL per a fer més entretinguts aquells aspectes més memorístics, molt escaients per FOL
Crear Curriculum vitae a la xarxa
Preparar entrevistes escenificades
Navegar per borses de treball d’internet
Treballar i escenificar riscos laborals
Ampliar el format de recollida de treballs; filmets, enquestes, exposicions orals ...
  
Continguts   Tema 1:
Filmets a l’aula
Pel·lícules comercials

Tema 2:
Aplicacions del mòbil, com càlcul de nòmines…
Aplicacions al mòbil per a fer les classes més interactives; Kahoot


Tema 3: Activitats:
Elaboració de currículums a la xarxa
Dramatització d’una entrevista

Tema 4:
Borses de treball en línia
Curriculum vitae en línia
Escenificació de riscos

Tema 5:
Format de recollida de treballs; en filmets, audicions, presentacions...
  
Formador/a   Montserrat Fresno Marcos
  
Avaluació   En el primer tema es treballen filmets i pel·lícules de temàtica laboral, de temàtica laboral com; El pago justo, Los santos inocentes, Norma Rae, En tierra de hombres, La cuadrilla, La suerte dormida... Els participants han de veure com a mínim una, contestar el formulari i proposar alguna activitat per a fer a l’aula. La formadora comprovarà si realment la vista amb el formulari de comprovació i valorarà l’activitat proposada, per veure si és encertada.
En aquest tema també es visualitzaran filmets de la temàtica, per exemple, els de la Unió Europea amb en Napo, a partir de la família professional que es treballi o desitgi treballar. Després es demanaran activitats per a fer a l’aula a partir d’exemples. La formadora valorarà si són prou encertades i relacionades amb la família escollida.
En un segon tema es treballen algunes aplicacions del mòbil, cm el càlcul de nòmines, de la seguretat social... La formadora comprovarà que el participant ha baixat les aplicacions proposades i els sap utilitzar.
També es proposa l’elaboració d’un formulari de Google per a poder contestar des del mòbil. El participant en crearà un amb quatre preguntes mínim. I també haurà de crear un codi QR a partir de les explicacions. La formadora ho valorarà.
Finalment, es proposen activitats amb el mòbil com el Kahoot. El participant haurà de buscar qüestionaris en català i castellà relacionats amb el FOL, i justificar quan es treballa. La formadora valorarà si la relació entre el qüestionari elegit i el tema de FOL és correcta o cal buscar un altre qüestionari.
En el tercer tema es treballen, entre altres, les activitats més actives, amb la participació de l’alumnat, per exemple, analitzar nòmines existents, treballar l’escala de tisores amb una escala de tisores, fer un mural de la bretxa salarial... El participant haurà de proposar una activitat, la formadora la valorarà, i, si és el cas, proposarà alguna millora.
En aquest tema hi ha propostes d’activitats participatives, per exemple, alguns debats interessants a partir de preguntes. El participant ha de proposar tres condicions de treball interessants que l’alumnat no acostuma a tenir en compte. La formadora les valorarà. També hi ha la proposta d’activitats guiades, com visites, per exemple, una volta per l’institut analitzant tot el circuit d’aigua d’emergència. El participant ha de pensar una activitat a realitzar fora l'aula. La formadora la valorarà. I finalment es proposa que se celebri algun dia especial, com el dia del treball, o de la dona treballadora, o de la prevenció de riscos laborals... El participant haurà de proposar alguna activitat.
En el quart tema es treballa internet, quin rastre es deixa que pot veure una possible empresa, perfils a linked In i facebook, quin correu electrònic tenim.
El participant ha de pensar quines activitats es poden fer per tal que l’alumnat es replantegi el que penja a internet.
També es treballen algunes activitats possibles en el Moodle del centre, el participant n’haurà de crear alguna. La formadora valorarà si és correcte o cal millorar,
I finalment es treballen les presentacions a l’aula, com fer-les amenes i enriquidores, sempre a partir d’un alumnat que no presenta gaire atenció.
Per a superar el curs el participant ha de presentar totes les tasques proposades, amb els canvis de millora, si és el cas.
En resum, les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 13/12/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).